úterý 1. února 2022

Skličuje ji neodbytná touha po mužích

Píší vám, slečny, abych sdělil následující. Existuje jenom nehybná přítomnost obezděná úzkostí. Protější břeh řeky nikdy, pokud je naproti, není zde - a to je pravý důvod veškerého mého trápení. Plují lodě do mnoha přístavů, ale žádná tam, kde by život nebolel, ani se nelze vylodit někde, kde se zapomíná. K tomu všemu došlo už hodně dávno, ale moje soužení je ještě starší. Starší, než jste vy, protože vy jste mileniálky a já žil již dobrých třináct let před rokem, kdy zkolabovala síť počítačů!

Za dnů, kdy je mi v duši jako dnes, pociťuji celým vědomím svého těla, že jsem smutné děcko, kterému život nabil. Postavili mě do kouta, kde je slyšet, jak si druzí hrají. Cítím v rukou rozbitou hračku, kterou mi zlomyslně podstrčili a poručili mu, aby tedy přece jen vyšel z kouta a užil ke hře s druhými. Ti ovšem poznají, že držím v rukou jen rozbitou hračku a začnou mě s ní bít po hlavě.

V zahradě, kam dohlédnu tichými okny svého vězení, kdosi vyhodil všechny houpačky nahoru na větve, na nichž visí. A jsou tam strašně vysoko zamotané, takže nemohu ani pomyslit na to, že bych utekl a krátil si chvíli houpáním.

Bolestně nevyhnutelně si uvědomuji, že musím - v  nejbližších dnech či týdnech či letech - se vydat na rozbouřené moře a že jedině setkání s dívkou spanilomyslnou a půvabnou ve mně rozžehne plamen touhy! Příležitostné karikatury dívek, jež potkávám, nemohou nahradit v mém srdci tu, která tam navěky sídlí. Jsem jako somnambul poháněný obrovskou cizí silou, tvor bez vůle, bez vědomí a pamětí, toužící jen po zrzavém kvítku, po mé věčné a nepředstavitelné Osudové!

Takhle nějak se teď jeví můj duševní stav. Doufám, že vy jste svého prince Mrakomora nalezly!

Žádné komentáře:

Okomentovat