středa 12. srpna 2020

Buchta v klobouku


Kam jen oko dohlédlo, se prostíraly králikárny paneláků. Místní hampejzy specializující se na šestnáctky vydělávaly na Dubině majlant. Byly postaveny zhruba v tom roce, kdy se kachlíkové koupelny staly základem veškeré civilizace. Na konci sídliště hnil domek, který vypadal, že byl postaven z písku. Vlezl jsem dovnitř. Nebyla tu živá noha, jenom já a obrovská moucha masařka. Chvíli jsem jen stál a přemýšlel, jestli jsem tu správně. Žádná delegace nepřicházela mě uvítat! V těchto a podobných sladkobolných myšlenkách mi pomalu odkapával čas, než se rozevřely dveře a v nich ona. Na jejich hladkých vlasech se houpal klobouk, který vypadal, že na ni byl posazen dřív, než stačil dorůst její velikosti. Žádné líčidla, rtěnka ani jediný šperk. V těch brýlích bez obrouček vypadala, jako by právě vyšla z městské knihovny. Odhadoval jsem ji tak na jednoho kluka, max. Ještě než stačila něco říct, věděl jsem, že to bude ptákovina. A taky že byla. Jsou takové typy lidí, obvykle to poznáš tak, že se pořád usmívají, ze kterých padají - a je jedno, v jakém jsou stavu - jen kraviny.
To vy jste mi volal zhruba před hodinou? Ne, to byl papež a já tu jsem v jeho zastoupení na čtení poezie, pomyslel jsem si.
"Ovšem. Martina, neklame-li mě paměť. Mně říkají S."
"V pořádku, těší mě, tamhle jsou skříňky, můžete se převléct."
"Já budu takhle, estli paní nic nenamítá."
"Cože? Takový trhan?" povyskočil ji ohryzek, snad si i cvrnkla do kalhotek? "To nepřichází v úvahu. Zde jsme ve společnosti učených hlav, bude tu zasedat zemská rada, zahraje i Ondra Havelka band."
"A právě proto před ně chci předstoupit jako hádanka, aby se trošku museli namáhat, než mě vyřeší, jak to učenci zbožňujou."
"Ne," pronesla rezolutně a odpověď doprovodila máchnutím dlaně ve směru východu z budovy.

12 komentářů:

  1. Každý trhan má v sobě kousek Boha. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Masařky nenávidim.
    Ale teda jako trošku s vážností - to s tím papežem mě fakt pobavilo :D tak snad jednou dosáhneš jeho zastoupení na čtení poezie! To bych ti moc přála!

    OdpovědětVymazat
  3. Papeže používám dost často.
    V práci mám pár kolegů, kteří ze sebe sypou jenom kraviny, ale naučila jsem se je nevnímat. Mozek naštěstí pozná, když z nich vypadne moudro a zbystří :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je smutné, když ti kvůli nim mozek moc často "nenaskakuje". :)

      Vymazat
    2. I mozek má jenom jedny nervy :).

      Vymazat
  4. Skvělé kulisy pro U/učenou společnost.
    "Jestli nemám pravdu, tak jsem papež," se kdysi říkávalo.

    OdpovědětVymazat
  5. Že by se učenci scházeli na tak divném místě? Skvělé maskování. Tam by je nikdo nečekal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Učenci se skrývají, proto jsme tak blbá societa.

      Vymazat
  6. Papež mi volá každou chvíli, ale protože mu hovory většinou neberu, je ho plný záznamník.

    OdpovědětVymazat
  7. Vždycky jsem toužil po kardinálském klobouku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Solideo je to, co chceš! I velký Gatsby si ho přál.

      Vymazat