pátek 3. února 2017

Leží-li kočka v únoru na nahá slunci, jistě v březnu poleze někomu do postele

Čím je kdo pro sebe, co ho doprovází do samoty, co mu nikdo nemůže vzít, to je pro něj důležitější než vše, co může mít!
Dobrý charakter může být spokojený i ve stísněných poměrech, kdežto zlý, závistivý a nepokojný není šťastný ani v bohatství!
Buďte zdravé duše ve zdravém těle. Ne jako já.
Jsem tak nešťasten. Nemám radostnou mysl. Chochocho.
Nejsem veselý, nemám důvod. Ten, kdo je veselý, má důvod vždycky - nenahraditelný důvod.
Je-li veselý, pak je jedno, je-li starý nebo mladý, bohatý nebo hrbatý. Je šťasten!


Kdo se hodně směje, je štasten. Kdo hodně pláče, je nešťasten. Tak jsem to četl v jedné staré knize, kterou jsem četl kdysi dávno!

Důležité je se vyhnout všem výstřelkům a výstřednostem, denně pohyb na čerstvém vzduchu, koupel ve studené vodě.
Bez denního pohybu nemůžeme zůstat zdraví!
Všechny životní procesy vyžadují pohyb celku.
Proto praví Aristoteles právem: život záleží v pohybu a v něm je jeho podstata.
Ne v pohybu sklenic na baru, ba ne!

Jenže v určitém bodě nás může postihnout život! Tu nás opustí žerty, láska, radost z cestování, potěcha z koní, dokonce i přátelé a příbuzné nám vezme smrt. Tu pak tím víc záleží na tom, co má kdo v sobě, neboť to zůstane nejdéle!

Majetek je tak bezvýznamný jako čitatel zlomku bez jmenovatele.
Mám stokrát víc peněz než vy, holky, ale jsem taky stokrát nešťastnější! Na to jsem přišel, když jsem počítal svoje zlaťáky. Má samolibost byla polichocena. Kupodivu každá urážka mé ctižádosti mi způsobuje silnou bolest! Již nemůžu býti spasen pro věčnost.

Žádné komentáře:

Okomentovat