sobota 26. listopadu 2016

Šlapky s r.o

"Nejsem tvůj miláček!"
Ach, tohle bylo lepší. Nelíbil se mu ten vyděšený výraz, který dala předtím najevo. Byl mnohem raději, když jednala jako bojovník. Což bylo něco, s čím dokáže pracovat.
"Může tě teď Amaury pustil nebo zase vezmeš do zaječích?"
Delilah setřásla Amauryho ruku, když na něj Samson kývl. Okamžitě si zkřížila ruce před hrudí. Zcela jednoznačně připravena k boji. Ne, že by vyhrála. Nikdy. Ale nechá ji, aby to zkusila.
"Můžeme si teď promluvit?"
Delilah neodpověděla a místo toho stiskla rty ještě pevněji. Věděl přesně, jak by dokázal ty rty znovu otevřít, ale bylo by asi lepší, kdyby to nezkoušel, zatímco je na něj pořád naštvaná. Nemá chuť na další kopanec do koulí.
"Mám vás nechat lidi o samotě?"
Kývl na svého přítele. "Díky. Udělej si pohodlí v obývacím pokoji. Bude to chvíli trvat."
Jakmile byli sami, zadíval se na ni. Její výraz se nezměnil. Viděl napětí v jejím těle a obličeji, to zuřivé odhodlání nedopustit, aby se k ní něco dostalo. Nebyla připravená ho poslouchat, věděl to. Ale beztak to musel zkusit.
"Delilah, jsem pořád ten stejný muž."
Zavrtěla hlavou, aniž by řekla jediné slovo. Ach, tichá domácnost. Ženská výsada.
"To, co spolu máme…"
"Nemáme spolu nic," přerušila ho. "Lhal jsi mi." Alespoň že teď mluví. To byl začátek.
"Chtěl jsem ti to říct. Ale není to zrovna ta nejjednodušší věc na vysvětlování. Co jsem měl říct? 'Ahoj zlato, dovol, ať tě vezmu na večeři, a ach, jen tak mimochodem jsem upír, takže si prostě objednej, co chceš, zatímco já si vypiju sklenici krve'."
"Nikdy jsi neměl v úmyslu mi to říct. Všechno, cos chtěl, byla nějaká malá sexuální hračka."
"To není pravda a ty to víš. Říkal jsem ti minulou noc…"
Přerušila ho. "Lži. To je to, cos mi říkal. Dokonce jsem naletěla na ten tvůj roztomilý příběh o problému s erekcí. Tohle je to, co říkáš všem ostatním?"
Delilah uvolnila zkřížené ruce a zapřela si ruce zaťaté v pěst do pasu.
"Jsi tady jenom ty. A to, co jsem ti řekl včera v noci, je pravda."
"Kecy. Je to ten důvod, proč tě ta zrzka odkopla? Zjistila, že jsi upír?"
"Za prvé, ona je taky upír a za druhé, to já nechal ji." Díval se na její šokovaný obličej. Zřejmě nečekala, že uslyší, že je Ilona upírka, ale rychle se dala dohromady.
"Takže jsi vyčerpal upírky a musíš šukat člověka?"
"To není o sexu, alespoň ne po té první noci."
"Lháři."
"Opakuješ se."
"Protože mi pořád servíruješ ty samé historky."
"Protože jsou pravdivé. Přiznávám, ta první noc byla celá jen o sexu, ale potom už sakra nebylo. Chtěl jsem tě a ne jenom pro fyzické potěšení. Nemůžeš mi říct, že jsi to necítila, když jsme se milovali."
Delilah to cítila, ale musela to být iluze. On ji podvedl. Spala s upírem, pustila ho do sebe a to nejen do svého těla, ale i do svého srdce. Lidé jako on ani neexistují. Něco v tomhle světě bylo špatně.
"Ty jsi upír. Jsi upír."
Jako kdyby to tím že to říká, všechno vymazala, ale nestalo se tak. Byl upír, stál ve své kuchyni a díval se na ni, způsobil, že se cítila, jakoby dostala ránu do hlavy a ocitla se v mrákotách. Ale ona se neudeřila do hlavy. On byl skutečný.
"Spala jsem s upírem." Spustila paže k bokům a nechala ramena klesnout dolů.
Samson přikývl. "A líbilo se ti to stejně jako mě."
"Ne."
Musela to popřít, aby si zachovala zdravý rozum. Co by se stalo s jejím světem, kdyby si najednou musela přiznat, že se jí to líbilo, ne, že milovala spaní s upírem? Všechno kolem ní by se rozpadlo. Bytosti jako je on by neměli - nemohli! - existovat. Upíři jsou mýtus, folklór - příběhy u táboráku, aby se lidi báli. Oni žili jenom ve filmech, nikdy v reálném životě. Každé dítě to ví! Stejně jako každý ví, že neexistuje žádný Velikonoční zajíček. Tohle se nestalo. Nic z toho nemůže být pravda. Popřít to je jediný způsob, jaký existuje.
"Musím jít. Musím se teď vrátit do New Yorku."
Pomalu zavrtěl hlavou a přišel blíž. "Ne. Ty neodjíždíš." Svými klouby ji jemně pohladil po tváři. "Potřebuju tě."
"Jsi upír."
"Nemyslíš, že to vím? To nemění nic na tom, co k tobě cítím."

Žádné komentáře:

Okomentovat