pátek 18. září 2015

Nastříkej se několika druhy kolínské najednou

Nejabsurdnější hlášky, které jsem kdy od děvčat slyšel? Budete se divit, ale netýkají se vůbec sexu. Spíš otázek, na které neznáme nebo nechceme znát odpovědi. Když jsem objevil hnijího stehlíka v podzimním listí: "Copak nevíš, že dívat se na mrtvoly není slušné? Nemůžeš po nich chtít, aby obživly a jaly se tě chovat v náručí. Tak to nefunguje."
Když jsem nejevil zármutku při zpackaně zahrané sonátě na klavír v podání mladého žáka ze ZUŠky? "Už jsi někdy slyšel něco tak tklivého?" "Jenom tvoje znuděné vzdechy, když čekáš na odvoz do masážního salónu."
Což se stává a obyčejně nám jde k duhu, když nestojíte tvrdohlavě na svém, otevře se někde ve zdi tajná chodba a tam si můžete docela zašpásovat. Je to lákavé. Mít obroušené hrany se hodí. Jste víc jak spjati s tvrdým a rázným. Mít hodně hran nikdy nevěstí nic štastného, značí často ničemu nepřitakávat, nebýt k nikomu šetrným. Může příležitostně svědčit o vzácné, savé, dokonale receptivní povaze, ale většinou jde o potrhané citové vlákno. Tak třeba málokdy narazíte na huliče, kteří jsou podivně kostnatí. Ale čím níž jdete po stupínkách drogového žebříčku, tím spíš narazíte na takový stín kluka, kdo ví, snad i dospělého muže, ačkoliv by měl nejspíš být už všemi těmi pády uondán, stále trčí do makrokosmu svými podivně skelnýma očima, pavoukovitýma nohama vysoce vybraného individua, právě proto, že je outsider, které nemá problém se porvat o pětikorunu. Zůstaven sám sobě, jedinou jeho hračkou nejsou ženy, nýbrž sebehana. Má motor trabantu pod kapotou rollse. Pochybuji, že ve chvílích potřeby - tedy nouze - nad něčím přemýšlí, že přemítá o svém neštěstí a dosahu jeho vlivu, aspoň já o něm nepřemýšlel. Chtěl jsem víc a víc znít zvony umíráčků a nenapadlo by mě, že bych se mohl dožít zítřka, nikdy mi netrhalo žíly být mimo týden, nevnímat čas, teplotu ani káravé pohledy spoluobčanů, když jsem ležel jako pouhý šerý záchvěv chmury na veřejném místě. Stesk může vnikat až do nebes, ale nakonec nejde o nic menšího než vstát jako každý, zavázat si tkaničky a zajít si do Lidlu koupit rohlíky a flašku starorežné. Za peníze, o kterou oberete babičku přímo na kase. I když pohledy těkají do prázdna, za nima je vždycky dost prostoru pro změnu, proto ty velké návraty pobloudilců na cestu ctihodného života. Jednou jsem viděl starce si tak truhlařit rakev. Všechno zlato uhnije a samet překryje plíseň. Vůbec nepospíchal, zdá se, že staří přecejen milují život. Mladí básní o smrti a staří o mladých holkách, jaká ironie.

Ale abych se vrátil k článku, aby měl nějaký řád a nejen povrchní účel. Jestli chcete někoho setřít, našel jsem si seznam věcí, které byste měli udělat.
Schovávejte doma jídlo na nepřístupná místa.
Pokud s někým mluvíte, opakujte po něm vše, co řekl, formou otázky.
Napište "X - ZAKOPANÝ POKLAD" na různá místa v něčí automapě.
Stříhejte trávu kolem vašeho domu nůžkami.
Ptejte se vašich kamarádů na divné otázky a jejich odpovědi si zapisujte. Mumlejte něco o psychologickém profilu.
V jukeboxu pusťte tu samou písničku 15x.
Pozvěte hodně lidí na cizí oslavy.

Žádné komentáře:

Okomentovat