čtvrtek 10. června 2021

Vyzáblý chlapík s koňskou tváří

Tento pán nebyl ničím zajímavý. Kromě jeho vizáže. Nepatřil k hezkým chlapům, nedalo by se ani říct, že je průměrně hezký. Jeho čelist byla nějak moc rozklížená, neměl dobré zuby, rty vypadaly jako rty krysy. Pohled byl téměř skelný. A ne proto, že by nějak pil, naopak nepil vůbec, což mu na půvabu taky moc nepřidalo. Dřív patřil k zlaté mládeži. Ne snad proto, že měl bohatého papínka a že si mohl v osmdesátkách a dál dělat, co chtěl. Nikoliv. Jeho život připomínal běh, strastiplný běh o jakés takés živoření. Možná i o život. Proto si ho tito kluci vyhlédli a vycházeli s ním jako rovní s rovným. Teď už měl skoro padesát, ale pořád v něm byla malá dušička, pořád se nějak bál, že mu někdo vezme důchod nebo třeba jen právo na důchod, tak působil. Byl útlý, neměl skoro ramena už, asi tím, že nikdy valně nepracoval a když, tak víme, jaké to jsou práce. Pro holky někde v kanclu. Jestli někdy v životě brousil sexy kundu, bych snad ani nemyslel. Možná tak malé, mladé holky s vlasy v zaprášených síťkách, které dělaly někde v pekařství, tam bych to ještě viděl reálně. Ale znal jsem ho už pět let a měl jsem čím dál reálnější podklady pro víru, že s ním něco nehraje... a pak to přišlo.


Policie ho obvinila, že znásilnil třináct slečen. Mladých tak akorát na to, aby mohly nosit podkolenky. Věděl jsem, že s ním něco nehraje. A jeho chování, v době, kdy jsme se docela spolu bavili, začínalo zrovna hraničit s posedlostí... a já to nepoznal. Nedal to na sobě znát. Nikdy o ženských ani o malých holkách nemluvil.

Ale měl takový ten podivný pohled, když třeba pil Poděbradku. Takový jako že může vzít kliďánko sekeru a někomu s ní useknout hlavu. Toho jsem si byl vědom. Ale ostatně byl ze severní Moravy, tam kdejaký strýc nosí ten výraz a tváří se brutálně.


Když mi pak vysvětlovali, co vlastně s děvčaty dělal, bylo to skoro jak z nějaké ponuré knihy, z knihy obklopené valem nevyřčeného. Nicméně odpověď na to, proč... jsem nenalézal.. a pomalu si zvykal, když jsem se převaloval v posteli a snažil se na to nemyslet, z nocí stavět kroky a z ticha zeď...


Ale jedna kámoška ho zhodnotila: "Mně se nikdy nelíbil, měl takový divný kukuč."

Žádné komentáře:

Okomentovat