čtvrtek 24. června 2021

Nazdar, pipiny

Kdo není poctivý v maličkostech, není věrný ani ve věcech důležitých. A proto jsem se rozhodl vás vyzvat, abyste byly vždy poctivé. V historii se mnohokrát přihodili, to vám říkaly i babičky, ne?, že lidé přestali být věrní určité myšlence, a tím došlo ke společenskému úpadku, věci se nevyvíjeli podle představ, které byly zakořeněné, že fungují.. a ejhle... věznění, různé náhrady škod, atd... tudíž to s nimi dopadlo špatně. Pokud o tom nevíte, už ve skotské baladě ze snad 17. století se píše, že Orfang Chart, to byl prosím vás pěkně rytíř, pronásledován špatným svědomím, v největším trysku seskočí z vozu a schová se v doubravě. A tam ho pak vyčenichají pochopové krále a předvedou ho před šibenici... Jen proto, že nebyl zrovna dvakrát nakloněn králi!

"Jaká škoda, že hrajete hluchými ořechy o hluché ořechy," řekl mi nějaký stařec kdysi v baře. Tehdy jsem nic z jeho poselství nepochopil, tak jsem ho ignoroval. Až dnes chápu, co tím chtěl říct. Myslel, že jsem prostě tupec a když se sejdou dva tupci, konverzace mezi nimi nemá účelu! Mimo to, myslím, že nic na světě by se nemělo konat ve větší tichosti, pokoře a naději než popíjení zlatavého moku.

Nedávno mi nějaký vtipálek hodil dopis do schránky. Ten posel, ať už byl bílý nebo černý, věděl, že nebudu váhat, že nejsem z těch, kteří se lekají. Slíbil mi zázrak: znovu se setkat s Ní. Honem jsem se oblékl a za dvě hodin dojel na místo, které mi v dopise určil. Byl tam jen odpadkový koš a v něm, úplně na dně, výstřižek z novin, který mi nedával žádný smysl.

1 komentář: