úterý 30. března 2021

Designer nevěr

Monotónní zvuky jako monotónní činy pomalu umílají čas i lidské vědomí. Znám to nejlíp. Když vypiju pouze pět či šest piv, je mi do zpěvu, s každým dalším je mi rozpustileji a rozpustileji a snažně začínám prosit o příchod nějakého velkého, zlomyslného ranaře, který mě vyhodí na ulici, protože vím, že když zůstanu, všichni kromě mě a hlavně vzhledem obdařené dívky se budou muset třást o své zdraví a klid!

Nejvíc se směju tomu tlučhubovi, který se dvoří mé slečně. O čem jí referuje, jsou samé maličkosti. Ta jen pokyvuje hlavou. Jako že to nic není. On je ale přesvědčen, že to o něčem vypovídá. Najednou sebou škubne a podívá se ostře na mě. Přepadne ho trapnost situace a nelíčeně odchází ze scény!

Byla plochá jak miska na rýži, a přesto jsem po ní neodolatelně toužil.
Čas jako by neplynul ani tam, ani zpátky. Pícháme skoro třináct hodin.

Objímali se, smáli se, vyváděli kolem řeky, hulákali do větru a zpívali. Občas jí líbl na kolínko a ona mu vracela políbení na nos.

Když se loučili, ona už pozdravila a šla, lehká, štíhlá, jistá: to byla jiná chůze než ta, kterou u ní viděl prvně...když se rozcházela s tím ošklivcem, který ji tloukl jak řešeto! Ještě předtím měla problémy jako telefonistka. Byla problémová, než ji poznal. Její šéf jí nejenže nepřidával penízky, vyžadoval po ní i sexuální práci. Ale byla to silná holka, dokázala odejít dřív, než by podlehla, protože peníze tehdy nutně potřebovala...

Kdysi dávno jsem se přátelil s takovým divným hostem. Byl dost vyschlý, trochu nahrbený, utíkalo mu levé oko a věnoval se pokoutnímu prodeji drog. Přezdívalo se mu Filcek. Tenhle člověk se živil tím, že zprostředkoval známým nákup různých středně těžkých drog. Různé ty perníky a éčka a hlavně fencyklidin. Pro ten jsem ho zneužíval i já, i když jsem měl pochopitelně dosti podstatnou slevu - jako student těch narkotických věd a kamarád. Celý život strávil mezi drogami a když nešňupal, tak prodával. Byl to ideální přítel a člověk, na kterého bylo spoleh. Vypadal dost nad čtyřicet, ale byl starší jen o několik let, takže chápete, že měl i značné životní zkušenosti, které se mi snažil, někdy nevyžádaně, předávat...

3 komentáře: