středa 4. října 2017

Mánes se ztratil

Jeden z největších hajzlů, které jsem kdy potkal, se jmenoval Podzimek. Měl takové milé, poetické jméno. Být to ještě větší gauner, jmenoval by se pravděpodobně Láska. Přesto byl Podzimek jako většina ztracených případů původně nevinný skautík. Až později se z něj vlivem neuspořadaných pitek a neutěšených rodinných poměrů stal zhrublý idiot a neoblíbený surovec a na rozdíl od všech mých ušlechtilých přátel byl krajně odmítán něžnějším pohlavím, protože šly řeči, že holky mlátil a že mlátil i jejich mladší bratry, když se naskytli... Ve škole kradl peníze na obědy, na učitelky dělal v hodinách opičky, posílaje je fakáčem daleko, kouřil na záchodě a dokonce jednou přišel omámený na tripu s očima jako baterky. Nemyslete si, že normálně mu oči svítily, na to byl moc velký kretén. Spíš se díval pořád přísně a dobrodušné tváře jeho sexuálně se probouzejících spolužaček ho rozdíraly přehlíživými úsměšky.
V době, kdy on chodil do třeťáku a já do druháku, jsme se nějak víc začali stýkat po tavernách. Rozhodl jsem se, že ho zasvětím do umění pitek a zneužívání toluenu a on mi na oplátku bude dělat oči a uši ve třídě, kam tenkrát docházela moje oblíbená princezna, kterou jsem se stůj co stůj chtěl pokusit zprznit.
Naučil jsem ho nedělat si z klepů valnou hlavu. Pokud chce prorazit jako zmrd, radil jsem mu, musí zachovat vnější klid a i když se bortí jeho důmyslné plány, nesmí se vzdát a musí jednoduše vytrvat, dokud se na něj znovu štěstěna neusměje.
On již tehdy trpěl, protože jeho tatík byl slabomyslný piják a dusil jeho máti ve vaně, dokud nečernala atp, atd. A z mého podivného Podzimka se stával pomalu ale jistě notorický alkoholik, začínal pít skoro víc než já, rozhodně pil častěji, protože já aspoň občas chodil do školy, kdežto Podzimek měl víc než 600 zmeškaných hodin za pololetí. Nejenže pustl, začal také páchnout. K mytí těla si vypěstoval nepochopitelný odpor, začal se asi štítit vody. K mytí od té doby potřeboval pádný motiv. Když jsem ho zfetoval xylenem, cítil jsem se jako pán tvorstva, který dopustil, aby si ovečka z jeho stáda dopřála zakázané potěšení - a měl jsem z toho krutou radost, jak jinak.

Žádné komentáře:

Okomentovat