úterý 9. února 2016

Popelářův důchod

Konečně mám den dva k dobru, tak se trochu zprasím a s prasečinkami vytasím.

Jdou na mě mrákoty,
mám v piči kokoty,
ještě jedno pivo
a bude mi blivo!

Tak zazpívej mi, holka,
ať ti koza z tílka kouká,
nedej se moc, prosím tě, prosit,
jinak budeš ortézy nosit.

Jediná schůdná cesta domů
vede okolo bludištákova dungeonu
v temném hvozdě,
na jehož okraji se prostírá
džungle lepkavých hoven.
(Mineš Strom Zla a ochočíš si neandrtálskou opici)

Přejdeš tu oblast a jsi za vodou. Pak už půjdeš za nosem, za Polárkou
Ve starověkém Římě existoval člověk/úřad, který se nazýval promnestrion. Byl to vlastně takový dohazovač sňatků. Vyjednavač a pracháč v jedné osobě. Zasazoval se o uhlazení nepříjemných situací tím, že obě strany přesvědčil, aby se dohodly na něčem výhodném - obvykle to bývaly mocenské sňatky. Čímž si vysloužil finanční ohodnocení hodné krále.
Když se podíváme, kdo by mohl zastávat funkci promnestriona dnes, zjistíme , že na tuto práci se hodí akorát pan Sobotka.

Žádné komentáře:

Okomentovat