sobota 17. října 2015

Cadere, budeme všichni cadere

I pokrok má svůj konec, už nelze přidat nic ke koni, nic ke kocourovi, jeho vývoj skončil, tvar a forma jsou vyhmátnuté, jedině lidské vztahy jsou neseny křídly pokroku. Když jsem byl maličký, tak na trhu prodávaly selky máslo, každý mohl prstem urýpnout si kousek a ochutnat, než koupil. Pak bylo to revolucí, že krajsfyzikus města nařídil, že prst je nehygienický, že je třeba jen nehtem urýpnout kousek másla na ochutnávání, vyvinuly se u kupujících žen jeden dlouhý nehet na ochutnávání másla, ale i to bylo překonáno a shledáno nehygienické, že musí mít, kdo chce ochutnávat, nožík. Tak nožíři měli kšefty s nožíčky na řetízku a kupující ženy ukrojily kousek, chutnaly, některé žehy nikdy nekoupily, jen ochutnávaly a tak s houskou se najedly. Avšak i to bylo shledáno nehygienické. nyní se kupuje máslo ve staniólu, už zabalené, zmrazené - a to už zůstane do konce lidské společnosti.

Hrabal

Při koukání nazad do vzpomínky vidím rozcuchané vlasy sotva praktikující právničky, která mi přišla říct, že si musí vzít pilulku proti otěhotnění, že jsme nějak nezvládli prevenci. Měl jsem tehdy plná ústa koňaků a čoudilo ze mě jak z koksovny, ale přesto jsem onu novinku vzal na vědomí jaksi rozpačitě. Přemýšlel jsem, jestli mám udělat nekřesťanský výstup a nebo se jen sebrat a projít se dolů k řece ovívat proudem vědomí, řešit hlavolamy svých nevyslyšených proseb nebo docela jednoduše vyskočit z páté etáže domu v Kaprově ulici. Později sama přišla na řešení a spolykala víc tabletek, docela nenáročných tabletek na spaní. Pohřeb mší se doslova vlekl v katedrále Dominikánů, kam pro mou smůlu museli převést její zhroucenou matku, aby mi vlastnojazyčně přednesla svou vizi věčného utrpení a smažení v pekle. Jako bych neměl tam místo jisté už odjakživa. Vývoj její ztrápené dcery skončil, takříkajíc se dovršil na hraně napjaté k obvodovému úhlu středu tohoto nepříliš veselého údolíčka. Co následovalo, se mne však už netýká, nade všechny pochyby se jedná o jiskřivou názornou pomůcku při řešení obdobných vztahových reliktů. Třeba udržet vysmátou hlavu a být pokaždé, když dojde na lámání pecnu, kikot nebo i kokot v zastoupení.

Žádné komentáře:

Okomentovat