pondělí 24. července 2017

Vetchý stařec

Žil byl jednou jeden vetchý stařec, jmenoval se Cagašík. Alfon (opravdu ne Alfons) Cagašík, ale nikdo mu neřek jinak než Cágo. Kdysi prý byl mladý a pěkný, měl hezkou ženu a šest dětí. Pracoval celý život na železnici, později se stal mašínfýrou, to jako za zásluhy, protože nikdo mladý nemůže jezdit z vlaky a ti, co odcházejí do důchodu, obvykle na dráhy nadávají, pokud nepřeskočí v hierarchii postupu aspoň pět placů. Cága jsem poprvé potkal v taverně U králů, myslím, že v srpnu 2007. Ještě mi to tehdy myslelo, ačkoliv jsem měl sklon si to, co jsem zapomněl nebo si nepamatoval úplně přesně, trochu vyfabulovat. Když mi říkal o svých dětech, které zahynuly při požáru nebo narazily z automobilem do mostního pilíře, běhal mi nefalšovaně mráz po zádech. A vůbec jsem nechápal, proč by se jeho děti zabíjely a manželka, prý jadrná vetešnice, v manželském životě zbláznila a skončila v Opavě. Až mnohem později, po stovkách či tisících piv vypitých ve společnosti tohoto nenápadného ničitele světa, jsem pochopil krutou a nesmyslnou pravdu. Cágo byl totiž nejen vetchý stařec, který vypadal starší než doba kamenná, on byl i hrozný manipulátor s lidmi. Veškerá jeho životní náplň se točila okolo snahy ostatní přivést do hrobu, nebo je aspoň ovládnout natolik, aby dělali peklo druhým.

Žádné komentáře:

Okomentovat